Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Łódź. Rusza przetarg na nową trasę tramwajową, połączy Węglową z Kopcińskiego

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
18-09-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny/Łódzkie Inwestycje

Podziel się ze znajomymi:

Spółka Łódzkie Inwestycje ogłosiła właśnie jeden z przetargów na duże inwestycje dla komunikacji miejskiej. Zgodnie z deklaracjami chodzi o trasę tramwajową w Nowym Centrum Łodzi. Potencjalni wykonawcy mogą zgłaszać się do połowy października.

Miasto ma dofinansowanie na większość inwestycji dla komunikacji miejskiej, o których była mowa w czasie Wielkich Konsultacji Tramwajowych z 2023 roku. Teraz czas na pierwsze przetargi. Zgodnie z zapowiedziami ogłoszono postępowanie na odcinek pomiędzy ulicami Tramwajową a Kopcińskiego przez Nowowęglową, Wierzbową i Rodziny Grohmanów.

Tramwaje w Łodzi. Na początek wyburzenia w Nowym Centrum Łodzi

W przypadku tej inwestycji prace budowlane rozpoczną się od wyburzeń. Żeby powstał pierwszy odcinek nowego torowiska, czyli ten pomiędzy ulicami Tramwajową i Wierzbową, trzeba najpierw wyburzyć kolidujące budynki. Konkretnie chodzi o dwa budynki należące do MPK Łódź – biurowy przy skrzyżowaniu z ul. Węglową oraz hala w głębi terenu, gdzie aktualnie mieści się Zakład Techniki.

Drugim miejscem, gdzie prowadzone będą niezbędne rozbiórki, będzie wiadukt tramwajowy nad ulicami Rodziny Grohmanów i Tuwima. Tutaj prace podzielono na sześć etapów, które będą wymagały częściowego zajęcia jednego z pasów na jezdniach ul. Kopcińskiego.

Pół kilometra nowej trasy tramwajowej równoległej do Narutowicza

Co wiemy o samej inwestycji? Tak de facto to cztery mniejsze odcinki, z których dość skomplikowanym wydają się być prace w obrębie wiaduktów na ul. Kopcińskiego. To w sumie ponad pół kilometra nowej trasy tramwajowej. Biorąc pod uwagę zastosowany układ torowy będzie to alternatywny odcinek do równoległej ul. Narutowicza, łączący dworzec Łódź Fabryczna ze wspomnianą ulicą Kopcińskiego.

Odcinek ul. Węglowa (Tramwajowa – Wierzbowa) będzie wyglądał bardzo podobnie do tego po zachodniej stronie. Na całej długości wyznaczono miejsca parkingowe, w tym dwa osób z niepełnosprawnościami. Natomiast po północnej stronie tego fragmentu ul. Wierzbowej zaaranżowano zieleńce z drzewami i ławkami do siedzenia. Do stojaków będzie można przypiąć rowery.

Materiały Łódzkich Inwestycji | Odcinki tras tramwajowe objęte inwestycją w Nowym Centrum Łodzi

Odcinek ul. Wierzbowej (Węglowa – Rodziny Grohmanów), poza budową nowego fragmentu torowiska, zyska nową nawierzchnię jezdni, chodniki oraz nasadzenia zieleni. Znajdzie się też tutaj nowa para przystanków – o długości 65 metrów, każdy z dwoma wiatami, ławkami i wyświetlaczami Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP).

Odcinek al. Rodziny Grohmanów (Wierzbowa – Kopcińskiego) został zaprojektowany po północnej stronie ulicy, w pasie wyznaczonym jako rezerwa terenowa pod przyszłe torowisko. Na tym fragmencie nie przewidziano przystanków.

Ostatnia część opisywanej dzisiaj inwestycji to sam przystanek tramwajowy przy ul. Kopcińskiego. Wiadomo, że ten będzie zlokalizowany w tym samym miejscu, co dotychczas. Różnica będzie jednak taka, że nowe perony znajdą się na poziomie al. Rodziny Grohmanów a nie na wiadukcie. Każdy będzie miał nieco ponad 30 metrów długości, jedną wiatę, ławkę oraz wyświetlacz SIP.

Cena i doświadczenie kierownika robót - warunki dla wykonawcy

Wykonawcy zainteresowani tym kontraktem inwestycyjnym mogą składać swoje oferty do 13 października do godz. 11:30. Decydującym kryterium będą: cena (60 proc.) oraz zaproponowany okres gwarancji (40 proc.). Przy tym ostatnim zastosowano ciekawy podział, bowiem punktowane będą okresy wynoszące 66, 72, 78 i 84 miesiące.

Wykonawca będzie musiał wykonać inwestycję w konkretnym terminie, który określono na 31 sierpnia 2027 roku. Biorąc pod uwagę wskazane w postępowaniu terminy, podpisania umowy można spodziewać się raczej już w 2026 roku. Spółka Łódzkie Inwestycje chciałaby wystartować z tą inwestycją wiosną przyszłego roku.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódź: Przebudowa Chocianowic – zgodnie z planem

Komunikacja

Łódź: Przebudowa Chocianowic – zgodnie z planem

Roman Czubiński 25 kwietnia 2022

Tramwaj dla Łodzi: Większość inwestycji zakończy się później

Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Roman Czubiński 03 października 2020

Łódź: Przebudowa al. Śmigłego-Rydza będzie opóźniona o rok

Komunikacja

Łódź: Koniec przebudowy Dąbrowskiego. Tramwaj wraca po 3 latach

Komunikacja

Zobacz również:

Łódź: Przebudowa Chocianowic – zgodnie z planem

Komunikacja

Łódź: Przebudowa Chocianowic – zgodnie z planem

Roman Czubiński 25 kwietnia 2022

Tramwaj dla Łodzi: Większość inwestycji zakończy się później

Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Komunikacja

Tramwaj dla Łodzi: Coraz bardziej napięty harmonogram

Roman Czubiński 03 października 2020

Łódź: Przebudowa al. Śmigłego-Rydza będzie opóźniona o rok

Komunikacja

Łódź: Koniec przebudowy Dąbrowskiego. Tramwaj wraca po 3 latach

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij